Blogi

Smiley-strateegia ehk raha on suunurkades

18.05.2017

Miks maksab iPhone’i tootmine 3 korda vähem, kui on tema jaehind poodides? Kelle näpud jäävad iPhone turule toomisel kõige rasvasemaks? Kuidas selles valguses paistab Eesti allhankemajandus?

Paljud Eesti ettevõtted on seni keskendunud kuluefektiivsele tootmisele ning allhanke teenuse pakkumisele. Ettevõtetes on küll enamasti tugev tehniline kompetents ja küllaltki hea tootmissuutlikkus, kuid puudub arendus- ja müügiorganisatsioon. Tegutsetakse lisandväärtuse kõvera alumises otsas (vt allolev joonis).

Kuidas liikuda väärtusahelas ja lisandväärtuse loomes “suunurkadele” lähemale?

Selleks peavad ettevõtted pöörama suuna protsesside efektiivistamiselt ja kulude optimeerimiselt innovatsioonile ja arendusele, allhanketöödelt oma toote ja kaubamärgi arendamisele. Ettevõtted peavad nutikalt korraldama oma tegevuse keskendudes ise suuremat lisandväärtust loovatele töölõikudele ning näiteks tootmise ja töötlemise osas toetuma headele partneritele. Kõlab lihtsalt, kuid võimalikke valikuid on palju ning need sõltuvad eelkõige ettevõtete ambitsioonist, tegelikest tugevustest ning võimekusest uusi suundi välja arendada.

Selliseid raskeid valikuid aitame ettevõtetel teha Strateegia praktikumis, kus ettevõtetel on hea võimalus oma meeskonnaga maha istuda ning koos arengusuunad paika panna. Alustame uue grupiga septembris.

Strateegia praktikumi viib läbi Priit Karjus. Lisaks kuuele praktilisele koolituspäevale toetab ettevõtet personaalne mentor, kes aitab koolitustevahelisel ajal teie ettevõttel jõuda kokkulepeteni ettevõtte strateegia osas. Saate endale valida mentoriks kas Jari Kukkoneni, Indrek Sauli, Andro Kullerkupu või Priit Karjuse.

Osalustasu ettevõtte kohta 915 € + km. 

Lisainfo ja osalemisavalduse leiate siit: http://www.eas.ee/teenus/strateegia-praktikum/  

Kontakt BDAs:
Lo Rihvk
strateegia@bda.ee
5151625



sulge